Friday, January 2, 2009

NoStaLgIA~




terkenang sebuah memori lalu
kisah persahabatan kita bersama
di dalam satu pengajian
menuntut ilmu dan pengalaman

Janggal rasenye tatkala mahu melakar kata2 di blog ni tanpa coretan indah bersama sahabat2 di UIAM. Bagaimana kita bertatih mengenal kehidupan di samping berjuang di medan ilmu yang semestinya menuntut pengorbanan yang bukan sedikit. Kesempatan yang ade tak pernah kita sia2kan kerana telah diwarnai2 dengan jalur2 nostalgia bersama teman2..Ahh..terlalu indah waktu itu,tak boleh digambarkan dengan bait2 ayat..

mengingatkan ku
pergorbananmu
terpahat padu di kalbuku
bersama rakan taulan dan guru
tawa riangmu menghiburkan hatiku
indahnya suasana ketika itu
terjalin ukhuwah sejati
nasihatmu sungguh bermakna bagiku
mengenalkan ku erti kehidupan
susah payah kita hadapi bersama
itulah asam garam dalam kehidupan

Ingat tak sahabat,
Sewaktu kite berkongsi kisah2 kita sewaktu kite membuka mata dari tidur..ade sahaja kisah2 mencuit hati kite kongsikan..makan berjemaah,sahur berjemaah,berbuka berjemaah, solat berjemaah..ketika salah seorang dari kita ditimpa masalah,segala ape yang mampu dihulurkan,kita beri asalkan terubat hati sahabat kita itu..segala2nye kite lakukan bersama demi mengecapi indahnya sebuah persahabatan.. betapa aku menghargai kejujuran dan pengorbanan yang dihulurkan..

Ya Tuhanku tabahkan hatinya
kuatkan semangatnya untuk menghadapi kehidupan
limpahkanlah magfirah dan kasih sayangmu
agar hidupnya sejahtera di dunia akhirat

Kini,
Masing2 memikul amanah bagi meneruskan tugas kita sebagai khalifah di muka bumi yang maha luas ini. Walau kita dipisahkan oleh rentasan waktu dan rintangan tempat,hati kita tetap bersatu..bersatu dalam ikatan ukhwah yang tidak mungkin akan terputus melainkan takdir Tuhan yang Esa. Ingatlah sahabat,segala memori yang pernah kita ciptakan akan selamanya terpahat di kalbu..

Tuhan,
Tiada yang menjadi impian diharapkan melainkan dari rahmat dan kasihMu.Limpahkannya juga Ya Allah pada sahabat2 buah hati pengarang jantung ku ini Ya Allah..Moga suatu hari nanti kita akan bertemu mencorak kembali kenangan2 manis yang pernah terlakar suatu ketika dahulu...

Buat,

Yit, Yat, Ju, Sara, Dijah, Lead, Yana,
Liana,Marina, Ika, Shida, Ayong, Niza

~mengenali mu adalah kenangan terindah dalam hidupku..u will always be in the bottom of my heart...friendship never ends...really mish u guys!!!!








1 comment:

  1. mungkin di sini kita kan terpisah..kenangan bersama tiada ku lupa...~

    ReplyDelete